אתה יכול למלא את חשבון הבנק שלך במיליון שקלים או במיליון תירוצים- לא בשניהם

"אתה יכול למלא את חשבון הבנק שלך במיליון שקלים או במיליון תירוצים- לא בשניהם.."

תכנית עסקית -הגשמת ייעוד ,פתיחת עסק, התפתחות אישית.
 
 מאת: מאיר עמר (27.10.2017)
במאמרים הקודמים דיברנו על ניהול זמן וסדרי העדיפויות בחיינו. במאמרים הקרובים נדבר על הדרך הנכונה להגשים את ייעודנו בחיים: לפתוח עסק, להתפתח ברמה האישית, זוגית ועוד....
אך לפני שנתחיל אשמח למענה על השאלות הבאות:
כמה אנשים מוכשרים בטירוף אתם מכירים שלא עושים כלום עם הכישרון שלהם? כמה מאותם אנשים פותחים עסק ומצליחים בו?
מחקרים בינלאומיים ונתונים מהשנים האחרונות בישראל הוכיחו כי זה לא משנה כמה כישרון יש לך בתחום שלך, מה שיותר חשוב זה האם אתה יודע לנהל את העסק נכון (ניהול תזרים, שיווק, פרסום, שירות לקוחות ועוד..) כולנו מכירים לפחות אדם אחד שהלך עם הלב והקים עסק בגלל כישרונו ואחרי תקופה מסוימת (בד"כ בין שנה לשנתיים) סגר את העסק בגלל חובות, קושי ניהולי ועוד מגוון סיבות.. הכישרון הוא פקטור חשוב להצלחה אישית ועסקית אך לא רק!
ניהול עסק טומן בחובו כל כך הרבה תחומים שעלינו להכיר אותם טרם פתיחת העסק/הגשמתנו וביצוע הערכה מדויקת לגבי המקום/היעד שאליו אנו שואפים.
שלב ההחלטה הוא קריטי בדרך להגשמת הייעוד שלנו, רובנו יודעים מה אנו לא רוצים: 'לא רוצה את העבודה הזאת', 'לא לאכול מאכל מסוים', 'לא לעבוד עם האדם הזה' וכו', מעטים מאיתנו יודעים מה הם באמת רוצים ומחליטים לבצע..
ברגע שקיבלנו החלטה לפתוח עסק (בשעה טובה!) נותר לבנות תוכנית עסקית להגשמתה, לא חייב תוכנית 'מפוצצת' בת 80 עמודים, מספיק תוכנית קצרה אך מפרטת במדויק מה החזון, מטרות, יעדים אישיים, כלכליים, מקצועיים, ציר זמן, תוכנית שיווק ופרסום (נושא רחב עליו נפרט בהמשך) ועוד..
במאמרים הבאים נפשט את התוכנית העסקית ע"מ ליצור דרך בטוחה, נכונה ולעיתים מהירה יותר לעבר הגשמת ייעודנו והעסק שעליו חלמנו!
 
 
 "אם אתם עושים מה שתמיד עשיתם, אתם תקבלו מה שתמיד קיבלתם..."
– טוני רובינס
 
מאת :מאיר עמר (3.11.17)
כשאנו רוצים להשיג משהו מסוים לא נוכל להשיגו אם נעשה את מה שתמיד עשינו.. לכן חשוב לשנות גישה, להבין בדיוק מה אנו רוצים להשיג והיכן אנו רוצים להיות בתוךX  זמן  ולהתחיל לכוון למקום הזה... זה מפתיע כמה רחוק אנו יכולים להגיע אם רק נעשה את הדברים בצורה נכונה!
תחשבו על זה.. ישנם מספר תחומים בעולם שאף אחד לא מכין אותנו להתמודד איתם, שני הדברים המשמעותיים ביותר הם: הורות וניהול עסק.
אף אחד לא מכין אותך לזה.. ואנחנו פשוט צריכים להתמודד עם זה ואם ניחנו בכישורים המתאימים אז תהיה לנו הצלחה מסחררת, אך לצערי ברוב המקרים זה לא כך..
לכן, הדבר הראשון והכי חשוב הוא החלטה! ברגע שקיבלנו החלטה לגבי הייעוד הבא שלנו אנחנו כותבים אותו, הרישום עושה פלאים בכך שהוא מחייב אותנו בהגשמתו.
ועכשיו נחלק את הייעוד שלנו לתועלות בכך שנציין בכתב שלושה תחומים שיושפעו מהגשמת הייעוד (מתוך כוונה לתמרץ את עצמנו ולמנוע ייאוש ותסכול בדרך..),
שלושת התחומים הם: כלכלי, משפחתי והתפתחות אישית.
כלכלי – היכן אנו רוצים להיות מבחינה כלכלית ברמה של סכום שאנו רוצים להשיג בתוך תקופת זמן, השלב הזה גורם בד"כ לחוסר נעימות שלנו עם עצמנו בכל מה שקשור לכסף, אך רישום כלכלי שהוא חלק מאוד קר ויהיו כאלו שיגידו שהוא תחום 'מלוכלך' הוא הכרחי בהגשמת הייעוד שלנו ויגרום לנו להבין לקראת מה אנו הולכים...
 
נדבר על התחום המשפחתי וההתפתחות האישית:
משפחתי – תועלת חשובה מאוד שבה אנו צריכים לכתוב היכן אני רוצה לראות את משפחתנו בתוך תקופה מסוימת (שנה, 5 שנים, עשור וכו') מבחינת מגורים, התפתחות בן/בת הזוג, התפתחות ילדים, סגנון איכות חיים רצויה וכו'.
התחום השלישי והאחרון: התפתחות אישית – כשאנו מדברים על התפתחות אישית זה יכול להתבטא במספר תחומים: השכלה, רכישת מיומנויות מסוימות, הרחבת תחביב שעושה לנו טוב ועוד..
אדם שעומד במקום ללא רצון להתפתח ברמה האישית חורץ לעצמו את הגורל, רק אנשים ש'מפנטזים' איך הם רוצים להיראות או היכן הם רוצים להיות, מצליחים להגיע לשם כי בסופו של דבר מחשבה יוצרת מציאות.. כשאנו כותבים ומספרים את הייעוד/חלומות שלנו אנחנו כבר בדרך לשם.. זכרו, רוב האנשים יודעים בוודאות מה לא.. מעטים יודעים מה הם כן.. ורק המעטים האלו מצליחים לנפץ את תקרת הזכוכית ולהצליח!
אחרי שהבנו את שלושת התועלות האלו חשוב מאוד לשתף את הסביבה שלנו ולבחור את האנשים הנכונים לדבר ולשתף אותם בחלומות וברצונות שלנו, שזה פקטור חשוב להגשמה.
ועכשיו נותר לשאול.. מהן התועלות שלך שישפיעו על הגשמת הייעוד/חלומות שלך בתחומים: משפחה, כלכלה והתפתחות אישית.. 




 
"מחשבה (בהחלט) יוצרת מציאות"
 
מאת:מאיר עמר(17.11.1)
 אחרי שסימנו לעצמנו את התועלות נפרט את השלב הבא בבניית תוכנית אישית ועסקית.
קביעת מטרות שמחולקות לחמישה שלבים:
קביעת מטרה אישית, מטרה ניהולית, מטרה שיווקית, מטרת פיתוח, מטרה פיננסית.
מטרה ראשונה – אישית, היכן אנו רוצים להיות מהמקום האישי וההתפתחותי, במטרה זו חשוב לפרט איך התחום האישי יושפע מהגשמת הייעוד והדבר שאנו רוצים להשיג, מטרה זו חייבת להיות מפורטת ומדויקת ברמת היעד אותו  אנו רוצים להשיג ברמה האישית.
מטרה שניה – ניהולית, היכן אנו רואים את עצמנו בתוכנית שאנו בונים ברמה הניהולית, כלומר לא מספיק רק להיות מוכשר בתחום מסוים כדי לפתוח עסק או להתפתח במשהו מסוים אלא גם לקבוע את צורת הניהול, מה בדיוק אנו מצפים מהרמה הניהולית וכו'.
מטרה שלישית – שיווקית, מטרה הכרחית וחשובה להצלחת כל יעד/חלום, ללא שיווק איכותי ,ממוקד וממותג לא נוכל להשיג הרבה, לכן חשוב מאוד להכין תוכנית שיווקית עם ציר זמן מסודר וכלי שיווק שעומדים לרשותנו: מדיה-פייסבוק/אתר/קידום בגוגל, פרסום במקומון/עיתון וכו'.
מטרה רביעית – פיתוח, מהו המוצר, שירות, תחום אותו אנו רוצים לפתח ואיך ומתי אנו רוצים לעשות זאת, גם כאן חשוב לתחם את המטרה בציר זמן (נושא ציר הזמן יורחב בהמשך..).
מטרה חמישית – פיננסית, מטרה מאוד חשובה שרוב בעלי העסקים שפותחים עסק לא יודעים להגדיר מראש ופשוט 'מתגלגלים' עם העסק, כל אדם שפותח עסק או רוצה להגשים את עצמו רוצה להתפרנס בכבוד, אך כמו כל דבר בחיים ובטח שבעבודה קשה אין קסמים, חשוב לרשום ולהתחייב ולכל מה שאנו כותבים, ברגע שיש לנו יעד פיננסי מסוים כל מערכות הגוף מתכווננות לשם...



הפיכת המטרות שלנו לביצוע לפי פירוט ורישום בציר זמן בחלוקה הבאה:
ברמה האישית, חשוב מאוד לקבוע לפחות פעם בחודש מועד שבו אנו עושים משהו בשבילנו, לבד או עם בת/בן הזוג שלנו, בנוסף יש לקבוע משהו שיעשיר אותנו ברמה ההתפתחותית כלומר, השתתפות בסמינר, כנס מעשיר וכו' (בנוסף לתואר, השכלה מקצועית).
ברמה הניהולית, יש לקבוע ביומן פעם בשבוע בקרה על צורת הניהול שלנו, משהו שבו אנו רוצים להשתפר, הבקרה צריכה להיות כלפי עצמנו ברמה היומית/שבועית לצורך בדיקת עמידה בשינוי המיוחל.
ברמה השיווקית, אנו צריכים לחלק את תחום השיווק בעסק לפי צורות השיווק המותאמות לעסק שלנו ולבנות ציר שנתי שכולל התייחסות לכל ציר שיווקי בכל יום, לדוגמה אם אני בעל עסק בתחום המסעדנות ואני מפרסם במקומון (בקורה בכנרת כמובן!) , גוגל, פייסבוק ועוד.. אז בכל יום צריך שיהיה לנו מול העיניים איזה ציר שיווק עובד: בימים א,ב,ד יעלה פוסט ממומן בפיסבוק, בימים ג, ה יעלה פרסום ממומן בגוגל, ימי שישי פרסום במקומון וכו' רק כך נוכל להפוך את התחום הזה לאפקטיבי הרבה יותר!
ברמת הפיתוח, חשוב לקבוע פעם בחודשיים (לפחות) יום שבו אנו מקדישים לטובת פיתוח המוצר/שירות שאנו מציעים מתוך כוונה להתפתח ולהתחדש קודם כל כלפי עצמנו ומניעת שחיקה וכמובן כלפי הלקוחות שלנו.
ברמה הפיננסית, יש לקבוע ביומן לפחות פעם בשבועיים בקרה על ההכנסות (נטו כמובן) וההוצאות, לדוגמא אם אני רוצה לייצר כ-50 אש"ח בחודש אז אני צריך לבדוק את עצמי ברמה היומית שאני אכן מגיע לשם ואם לא אז מהן הדרכים שאני משתמש בהן כדי להגיע לשם..
רק כך נוכל להגיע בבטחה אל היעדים שקבענו!
 
אז מהן המטרות שלכם?


 
תגובות הוסף תגובה הוסף תגובה
Coi בניית אתרים
דף הבית טלפון פייסבוק