"לדעת לדבר מול אנשים זה ממש לא מספיק כדי להרשים אותם.."
קשר עין
מאת :מאיר עמר(12.1.2018)
הפעם נמשיך בסדרת המאמרים על התחום שבא לידי ביטוי כמעט בכל רגע בחיינו: עמידה מול קהל.
מי מאיתנו לא רוצה לקבל את מה שהוא מייחל לעצמו? לעמוד מול הבוס ולקבל העלאה, להגיע לתפקיד בכיר, לקבל יותר לקוחות לעסק, להצליח בזוגיות ועוד...
ביטחון עצמי הוא אחד מהמרכיבים להצליח כמעט בכל התחומים אך זה לא מספיק אם אנו לא מודעים לכלל המרכיבים ומיישמים את השיטה.
השיטה בעמידה מול קהל טומנת בחובה פרמטרים מגוונים:
מה המסר שאנו רוצים להעביר, מה היעד שאנו רוצים להשיג, התאמת השפה/סלנג/טמפרמנט, צורת העמידה, התאמת הופעה/לבוש, שפת גוף, אינטונציה, קשר עין ומבטים, שימוש בידיים, שכנוע ומו"מ, שימוש באביזרים ואמצעים, טיפול בהתנגדויות, התקשורת ועוד..
היום נעסוק ב: 'קשר עין' בעת עמידה מול קהל, שכנוע, משא ומתן וכו',
יצירת קשר עין הינו פקטור חשוב לשכנוע ולהרשים את האדם או הקבוצה שנמצאת מולך.
הדבר הראשון שמחבר בין אנשים הוא המבט שלהם אפילו בדברים הקטנים ביותר (איזה אוכל לאכול, איזה בגד ללבוש וכו'..) העיניים קובעות לנו אפילו במי להתאהב או חלילה לשנוא..
בחודש האחרון יצא קמפיין רחב של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שהמסר העיקרי הוא: 'תתסכלו לנהגים בעיניים', חשיבות יצירת המבט היא חשובה בכל דבר בחיינו!
קשר עין רציף וממוקד מאפיין ביטחון, עוצמה ומשפיע באופן ישיר על העברת המסר ומקרב אתכם לעבר היעד שאותו אתם רוצים להשיג.
לכן בעת אינטראקציה עם אדם או קבוצה מסוימת הקפידו על קשר עין רציף ולא 'לפזר מבטים', פיזור מבטים מצביע (ברוב המקרים) על חוסר ביטחון, חסר הכנה שלכם לאותה פרזנטציה או סיטואציה.
| ||